Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: ΤΟ ΒΑΖΟ ΜΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Αντιγράφω από την ιστοσελίδα aspa.online.gr ένα πανέξυπνο και διασκεδαστικό οικογενειακό παιχνίδι.

Θυμάμαι πόσο μου άρεσαν οι ιστορίες που μου έλεγε η μαμά μου όταν ήμουν μικρή. Εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχαν τόοοοσα πολλά παραμυθάκια και παιδικά βιβλία αλλά πάντα έβρισκε κάτι να μου διαβάσει (ή να μου ξαναδιαβάσει).
Είχε όμως μία καταπληκτική ικανότητα να σκαρφίζεται ιστορίες.


Το βάζο με τις ιστορίες

Θυμάμαι ότι κρεμόμουν από τα χείλη της για να μάθω τι έγινε στη σταγονίτσα της βροχής που έπεσε στη θάλασσα και έχασε τη μαμά της και βρέθηκε μόνη και βούτηξε ως τον βυθό και είδε το χταπόδι και μπήκαν στο ναυάγιο και βρήκαν έναν αμύθητο θησαυρό.
Την παρακάλαγα θυμάμαι μετά από μερικές μέρες να μου ξαναπεί την ιστορία αλλά εκείνη δεν την θυμόταν.
Δεν πείραζε όμως και τόσο γιατί μπορούσε να σκαρφιστεί άλλες 100 ιστορίες στη στιγμή κι έτσι δεν έμενα ποτέ παραπονεμένη.
Όταν έγινα μαμά, πάντα διάβαζα στα παιδιά μου την ώρα του βραδινού καληνυχτίσματος.
Θυμάμαι που καθόμουν στη μέση κι εκείνες χωνόντουσαν στην αγκαλιά μου, η μία από τη μία πλευρά και η άλλη από την άλλη. Σκεπαζόμασταν με μία κουβέρτα και ανοίγαμε το βιβλίο. Και η περιπέτεια ξεκίναγε!
Αλλά όταν έκλεινα το βιβλίο κι εκείνες μου έλεγαν «θα μας πεις μαμά ακόμα μία ιστορία; » πάγωνα. Για κάποιο λόγο δεν είχα την ικανότητα της μαμάς μου να σκαρφίζομαι ιστορίες! Έμπνευση και φαντασία: ανύπαρκτες!
Αν είστε κι εσείς σαν κι εμένα, στο σημερινό post θα μοιραστώ μαζί σας μία ιδέα για να δημιουργείτε τις πιο διασκεδαστικές και ξεχωριστές ιστορίες ακόμα κι αν δεν έχετε φαντασία.
Και όχι μόνο να δημιουργήσετε ΕΣΕΙΣ ιστορίες, αλλά να βοηθήσετε ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες!

Το βάζο με τις ιστορίες: Οδηγίες
Θα χρειαστείτε:
  • Ένα άδειο βάζο (ή κουτί)
  • Πολύχρωμα χαρτάκια
  • Ένα μολύβι
Ακολουθούν οι αναλυτικές οδηγίες. Επειδή όμως θέλω να σας κάνω τη ζωή πιο εύκολη, σας καθησυχάζω ότι στο τέλος του post θα έχετε τη δυνατότητα να κατεβάστε το δωρεάν εκτυπώσιμο που έχω ετοιμάσει που τα έχει όλα έτοιμα!

Βήμα 1

Σκεφτείτε λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στις ιστορίες σας. Τις λέξεις αυτές θα τις γράψετε στη συνέχεια στα χαρτάκια σας (στο βήμα 2). Θα μπορούσατε να επιλέξετε οποιουδήποτε είδους λέξεις, αλλά για να γίνει πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι προτείνω να σκεφτείτε λέξεις 4 διαφορετικών ομάδων πραγμάτων:
  1. Ήρωες
  2. Μέρη
  3. Αντικείμενα
  4. Συναισθήματα
Πάρτε έμπνευση από ιστορίες, παραμύθια και ταινίες που ήδη γνωρίζετε ή αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και να επινοήσετε τους δικούς σας ήρωες, τις τοποθεσίες, κτλ.

Βήμα 2

Γράψτε τις λέξεις στα χαρτάκια. Προτείνω να χρησιμοποιήσετε διαφορετικού χρώματος χαρτάκι για κάθε διαφορετική κατηγορία. Π.χ. μπλε χαρτάκια για τους ήρωες των ιστοριών, πράσινο για τις τοποθεσίες, κίτρινο για τα αντικείμενα και πορτοκαλί για τα συναισθήματα.

Βήμα 3

Γεμίζετε το άδειο βάζο με τα χαρτάκια σας.

Βήμα 4

Όταν είστε έτοιμοι να παίξετε και να δημιουργήσετε μία νέα ιστορία, τραβήξτε ένα χαρτάκι από κάθε χρώμα. Δείτε τι τραβήξατε και … η διασκέδαση αρχίζει!

Παράδειγμα ιστορίας: Το αρκουδάκι και το φασόλι

Ας κάνουμε ένα παράδειγμα! Ας πούμε ότι τα χαρτάκια που τραβήξατε γράφουν:
«Αρκουδάκι» , «Βυθός» , «Φασόλι» και «Απογοήτευση» .
Πάμε λοιπόν να παίξουμε κι ας δούμε ένα παράδειγμα μιας ιστορίας που μου έρχεται στο μυαλό:
Ο Έρικ ήταν το πιο όμορφο και χαριτωμένο αρκουδάκι! Του άρεσε να ζωγραφίζει, να διαβάζει και να παίζει με τον καλύτερό του φίλο, τον Μπιν.
Ο καλύτερός του φίλος δεν ήταν αρκουδάκι. Ήταν ένα φασόλι. Αλλά όχι ένα φασόλι σαν όλα τα άλλα… Ένα φασόλι που μιλούσε! Ο Έρικ δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Μπιν και ο Μπιν δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Έρικ. Ήταν πραγματικά αχώριστοι.
Μια μέρα ο Έρικ αποφάσισε να πάει για ψάρεμα. Ντύθηκε, ετοιμάστηκε, πήρε το καλάμι, το δόλωμα και φυσικά τον Μπιν και μπήκαν στη βάρκα.
Ο Μπιν σκαρφάλωσε και κάθισε στο καπέλο του Έρικ για να μιλάνε. Μάλιστα επειδή είχε καλύτερη θέα από εκεί ψηλά τον βοηθούσε. Του έλεγε πού υπήρχαν τα ψάρια ώστε να ρίξει το καλάμι του προς τα εκεί!
Είχαν πιάσει αρκετά ψάρια και ήταν πολύ χαρούμενοι. Και ενώ ετοιμάζονταν να τα μαζέψουν, ξέσπασε μία ξαφνική καταιγίδα.
Και τότε ένα τεράστιο κύμα χτύπησε τη βάρκα και ο καημένος ο Μπιν εκτοξεύτηκε στο βυθό της θάλασσας.
Ο Έρικ έσκυψε πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας για να προσπαθήσει να βρει τον Μπιν. Αλλά δεν τον έβρισκε με τίποτα. Απογοήτευση…
Δε θα συνεχίσω την ιστορία, αλλά βλέπετε πόσο πιο εύκολο είναι να δημιουργήσει κάποιος μια ιστορία μέσω του βάζου με τις ιστορίες; Τύφλα να έχουν οι ιστορίες της μαμάς μου!

Το βάζο με τις ιστορίες είναι τέλειο γιατί…

👉 Μέσω του βάζου με τις ιστορίες, δεν δημιουργείτε μόνο εσείς ιστορίες. Δημιουργούν και τα παιδιά!
👉 Είναι μια καταπληκτική δραστηριότητα για οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
👉 Μπορείτε να το παίξετε μαζί την ώρα του βραδινού καληνυχτίσματος ή το απόγευμα που είστε περισσότερο ξεκούραστοι.
👉 Μπορείτε να αφήσετε τα παιδιά να σας πουν την ιστορία τους την ώρα που μαγειρεύετε.
👉 Φυσικά τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να το παίξουν μόνα τους.
👉 Να μία ακόμα ιδέα: Προτρέψτε τα παιδιά να ζωγραφίσουν την ιστορία που δημιούργησαν. Με αυτόν τον τρόπο η ιστορία «θα παραμείνει στην αιωνιότητα», ενώ μπορείτε να διακοσμήσετε τους τοίχους του σπιτιού με τις ζωγραφιές τους!
👉 Αν τα παιδιά είναι μεγαλύτερα μπορούν να τη γράψουν σε ένα ειδικό τετράδιο ιστοριών. Το τετράδιο μπορεί να τα εμπνεύσει να γράφουν ολοένα και περισσότερες ιστορίες. Και πού ξέρετε; Ίσως κάποτε να τις εκδώσουν!
Έτοιμοι λοιπόν να παίξετε το βάζο με τις ιστορίες;

Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε το αρχείο με τις λέξεις.
https://attachments.convertkitcdnm.com/14167/b9d379d1-4b9c-4b6c-8fbd-00b1bc040fb5/Vazo-Istories-Aspa-Online.pdf
 Αν δεν έχετε εκτυπωτή δεν πειράζει, μπορείτε να πάρετε ιδέες και να φτιάξετε τα δικά σας χαρτάκια. Μην ξεχάσετε να μου πείτε στα σχόλια τις εντυπώσεις σας!

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΜΕΛΕΤΗΣ

Θέλεις να θυμηθούμε λίγο τι κάναμε στη Μελέτη Περιβάλλοντος; Πάτησε τώρα στον σύνδεσμο. Ακόμα; Τι περιμένεις;

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-meleti-perivallontos-a-d/data/d07-web/MELETH/www/

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Παιδιά, εδώ σας περιμένουν όμορφες ασκήσεις Μαθηματικών! Τι περιμένετε; Κάντε κλικ στους συνδέσμους.

Αν πηγαίνεις Τρίτη τάξη κάνε κλικ εδώ
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-c-d/d05-web/classG/index.html

Αν πηγαίνεις Τετάρτη τάξη κάνε κλικ εδώ
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-c-d/d05-web/classD/index.html

...και καλή διασκέδαση!!!

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΣ

Παιδιά, κάντε κλικ στον σύνδεσμο για να μεταφερθείτε στον διασκεδαστικό κόσμο της Γλώσσας! Καλό παιχνίδι!

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-c-d/

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ


Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ

Μιας και κάνουμε τα πρώτα μας βήματα σαν ψηφιακή τάξη, σας αφιερώνω το παρακάτω τραγούδι. Άντε και καλή μας αρχή!!!


ΠΩΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ


Τα νέα για τον κοροναϊό είναι παντού. Στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο Διαδίκτυο, στις παρέες και στις συναντήσεις είναι το νούμερο ένα θέμα ανάλυσης και συζήτησης. Τα Σχολεία έχουν κλείσει επ’ αόριστον. Πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται με ποιον τρόπο να μιλήσουν στα παιδιά για τον ιό, ειδικά τώρα που έχει ανακηρυχτεί παγκοσμίως ως Πανδημία. Από τη μία, είναι σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν την κατάσταση, για να προφυλαχθούν και τα ίδια, αλλά από την άλλη, οι μεγάλοι ανησυχούν να μην τα τρομοκρατήσουν περαιτέρω και τα βάλουν σε μία διαδικασία επώδυνων φαντασιώσεων.

Γονείς και Εκπαιδευτικοί ακολουθήστε τις εξής κατευθύνσεις:

1) Μην φοβηθείτε να μιλήσετε στα παιδιά για τον κοροναϊό: Η συζήτηση μαζί τους θα πρέπει να περιοριστεί στα γεγονότα και όχι σε προσωπικές υποθέσεις, πόσο μάλλον καταστροφικές. Φιλτράρουμε την πληροφόρηση, που λαμβάνουμε από δεξιά και αριστερά και παραθέτουμε την κατάσταση χωρίς έντονη συναισθηματική φόρτιση. Είναι προτιμότερο να ακούσουν πράγματα από εσάς τους ίδιους, παρά από φίλους ή από τις ειδήσεις.
2) Μην τα ‘’βομβαρδίσετε’’ με πάρα πολλές πληροφορίες: Εξηγούμε στο παιδί τι είναι ο συγκεκριμένος ιός, ποια είναι τα συμπτώματα που προκαλεί και ποια είναι τα μέτρα προφύλαξης. Δεν μιλάμε για θάνατο, εκτός και αν ρωτηθούμε. Αναφέρουμε πως οι περισσότεροι, που προσβάλλονται από το ιό τον αντιμετωπίζουν ήπια και όταν ακούμε για θάνατο κάποιων λαμβάνουμε υπόψη την πολύ προχωρημένη ηλικία και τα πολλά παραπλήσια προβλήματα υγείας, που υπάρχουν στον ασθενή.
3) Παροτρύνετε το παιδί να σας ρωτήσει οτιδήποτε θέλει πάνω στο θέμα του κοροναϊού: Είμαστε πάντοτε διαθέσιμοι να συζητήσουμε μαζί του ό,τι το απασχολεί σε σχέση με τον ιό, να μοιραστεί μαζί μας το συναίσθημά του, να του λύσουμε τις απορίες. Ο στόχος μας είναι να μην του τροφοδοτήσουμε τις έντονα τρομακτικές φαντασιώσεις και να νιώσει ασφάλεια. Είμαστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι σε ό,τι απαντάμε. Εάν δεν γνωρίζουμε κάτι, δεν του μεταφέρουμε προσωπικές υποθέσεις.
4) Διαχειριστείτε τη δική σας αγωνία και το άγχος: Όταν και εάν αισθάνεστε έτσι, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να προσεγγίσετε τα παιδιά σας. Πάρτε χρόνο, μιλήστε για το άγχος σας με ενήλικες φίλους και αγαπημένους, ζητήστε βοήθεια και από ειδικό εάν χρειαστεί. Πρώτα από όλα για εσάς, γιατί η κατάσταση απαιτεί ψυχραιμία και φυσικά για να μην μεταδοθεί ο πανικός στα παιδιά σας.
5) Να είστε καθησυχαστικοί: Εξηγήστε τους ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων αντιμετωπίζουν με ήπια συμπτώματα τον ιό και ελάχιστοι είναι αυτοί, που χρειάζονται νοσηλεία. Επίσης, μιλήστε τους για το γεγονός ότι στα παιδιά ο ιός προκαλεί μία ήπια συμπτωματολογία και ο λόγος που έκλεισαν τα σχολεία σχετίζεται περισσότερο με τον περιορισμό της μεταδοτικότητας του ιού. Δεν κινδυνεύουν τόσο τα ίδια, αλλά μπορεί να μεταφέρουν τον ιό άθελά τους σε μεγαλύτερους ανθρώπους με προβλήματα υγείας.
6)  Φροντίστε να διατηρήσετε τη ρουτίνα τους: Τώρα που έκλεισαν τα σχολεία, μην τα καθοδηγείτε να περνούν τις μέρες τους σαν να κάνουν διακοπές. Ναι μεν να ξεκουράζονται και να τρώνε υγιεινά, αλλά να εξακολουθήσουν να διαβάζουν στο σπίτι παρόλο που δεν πηγαίνουν στον χώρο του σχολείου. Φροντίστε να μην βαριούνται και να απασχολούνται με δραστηριότητες εντός κυρίως του σπιτιού. Τα σχολεία έκλεισαν, για να μην συναθροίζονται σε κλειστούς χώρους. Επομένως, δεν τα πηγαίνουμε σε καφετέριες, παιδότοπους και σε χώρους που μαζεύονται πολλά άτομα και δεν αερίζονται επαρκώς.
                                                                                                                              Πηγή: iatronet.gr